Sunday, August 10, 2008

Respon Dari Pejabat YAB Ketua Menteri Pulau Pinang




Petang tadi (10 Ogos), saya telah terima surat dari pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang, mengenai surat yang telah dihantar oleh saya, bertajuk "Keluhan Masyarakat Islam Di Pulau Pinang".

Terima kasih atas respon yang diberikan. Satu petanda yang baik tiada birokrasi yang ditunjukkan oleh YAB.

Thanks.




Disini dipersalinkan semula surat yang dikirimkan olehnya :

6 Ogos 2008

Encik Saifudin bin Ibrahim

Lot 250, Kampung Pintu Gang,

Kota Bharu,

15100 KELANTAN.

Tuan,


PER: KELUHAN MASYARAKAT ISLAM DI PULAU PINANG

Dengan hormatnya, surat Tuan yang bertarikh 6 Ogos 2008 mengenai perkara tersebut adalah dirujuk.

Dimaklumkan bahawa perkara tersebut telah termaklum kepada Y.A.B Tuan Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang.

Sekian, terima kasih.


Yang ikhlas,



t.t
(NG WEE KOK)
Setiausaha Sulit Kanan kepada
Ketua Menteri Pulau Pinang




1 comment:

Anonymous said...

‘Umar Abd Aziz PAS’ nama Lim Guan Eng !
August 12, 2008 at 7:17 pm


Saidina Umar Ab Aziz seorang khalifah yang diingati sejarah. Dan sejarah juga mencatatkan bagaimana Lim Guan Eng juga mengkagumi sejarah beliau menegakkan keadilan.

Macam orang Islam berkata dia kagum dengan Mahatma Ghandi atau Nelson Mandela, tentu ia sama sahaja kenyataan orang bukan Islam mengkagumi tokoh hebat Islam. Bahkan jika LGE ( LIM GUAN ENG ) juga mengkagumi Rasul kita, ia tidak bermakna LGE sudah masuk Islam dengan kenyataan manisnya itu.

Namun ia diberi publisiti hangat oleh PAS. Dan tentunya ia berkaitan ‘perkahwinan baru mereka ‘ atas nama “Agama Pakatan Rakyat ‘ yang sangat didominasi rakyat berbangsa bukan sama dengan Melayu iaitu Cina dan India.

Tidak perlulah saya mencatatkannya di sini bukti kenyataan LGE di atas kerana anda sangat mahir mencarinya sendiri. Jika kan saya yang buta IT ini boleh mencari dengan sedetik sahaja tentu anda dapat melakukannya dengan lebih baik lagi dari saya.

Namun apabila LGE meminta dan mendesak agar sesiapa dari Pakatan Rakyat dikenakan tindakan maka semua diam. “Umar Ab Aziz klon lagi local” kebanggaan PAS telah bersuara menunjukkan perasaannya yang sebenar. Yang hanya kagum di kala diangkat menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang untuk menenangkan hati orang PAS walhal arak dibiarkan dengan bebas di karnival anjuran kerajaan Negeri Pulau Pinang, sehingga menimbulkan bantahan MAIPP.


Maka saya tahu semua yang ada di dalam PAS sudah ‘hilang telurnya’ kerana sudah terikat tangan kaki mereka atas dasar perkahwinan yang tidak membenarkan kritikan sesama sendiri walaupun melibatkan soal soal agama.

Bahkan kerajaan disalahkan pula isu protes terhadap forum bernama Memeluk Islam itu walhal proksi PKR dan PAKATAN RAKYAT sendiri yang menganjurkannya. Sila lihat bagaimana mereka menyokong dengan jelas sekali agenda PR di blog mereka klik sini.

Moralnya : kenyataan orang politik harus dibaca dengan berhati hati. Apatah lagi dari jenis kafir harbi yang memang mendendami Islam hingga ada kawan separtian mereka berkata : langkah mayat dia dulu jika hendak tegakkan negara Islam..

Adakah dia mahu dibunuh dengan berkata begitu ? Jangan cabar mencabar takut ada yang ‘terbakar’….