Thursday, July 3, 2008

Konspirasi Siri II




(Perjumpaan YAB Tuan Guru Mursyidul Am PAS
dengan DSAI pada 2 Julai 2008)

28 Jun 2008….. Hati aku kembali gusar. Sejak tragedi 1998 yang menghadiahkan kemengan besar Barisan Alternatif dalam PRU 10 (Tahun 1999).

Adakah isu ini akan menghadiahkan kemenangan yang lebih besar lagi???

Perjalanan Ke Putrajaya

Memang cukup gusar, gelisah & lemas apabila menerima tragedi ini. Sikit sebanyak ia merencatkan perjalankan ke Putrajaya & menjatuhkan imej Pakatan Rakyat.

Tetapi adakah betul? perjalan ke Putrajaya akan terencat dengan isu ini. Aku cukup-cukup kurang bersetuju. Mungkin pada 29 Jun 2008 aku juga bersetuju dengan pandangan Sayuti Omar yang mengatakan Anwar terpaksa bermula dengan ’kosong’ semula. Tetapi setelah melihat kepada suasana sekarang, cukup-cukup meyakinkan aku bahawa perjalanan ini INSYAALLAH tidak akan terencat.

Aku tidak kenal Saiful Bukhari ini, tetapi dengan maklumat-maklumat yang terdapat dalam internet (walaupun kekadang sukar dipercayai) seolah-olah memang ada perancangan untuk menjadikan episod Konspirasi II bermula....

Kemana Anwar pada 26 Jun (tarikh dilaporkan beliau meliwat si Saiful, 3 hari sebelum itu Anwar pulang dari Mekah) perlu dijelaskan, samada di mahkamah atau di tempat terbuka.... mana yang lebih baik, terserah kepada pertimbangan politik yang sewajarnya.

Malah aku cukup yakin, Konspirasi II ini mungkin lebih baik dari episod Konspirasi I. Segala kelemahan dalam episod lepas pasti akan dibaiki oleh pihak konspirator. Jika episod dulu tarikh liwat 5-6 kali bertukar & tempat diliwat pun belum siap, maka aku yakin untuk kali ini, kelemahan tersebut akan diperbaiki.

Najib + Mahathir?

Sekarang seperti ada perlumbaan untuk berusaha ’mengalihkan’ pandangan. Anwar seperti berusaha bersungguh-sungguh untuk mengaitkan konspirasi II ini dengan Najib. Kepantasan menyebarkan gambar Saiful Bukhari dengan pegawai Khas Najib, bagi aku cukup baik. Mungkin tindakan ini tidak dijangkakan oleh si Najib ini..... Nak tak nak, Najib terpaksa memberi respon dengan ’memek’ muka yang kurang menyenangkan (Buletin Utama di TV3, 30 Jun). Dakwaan Najib tujuan Saiful Bukhari ke pejabat atas urusan penyambungan biasiswa pengajiannya, cukup melucukan. Bukankah Saiful Bukhari telah berhenti belajar UINTEN? dan mengapa pula pejabat Najib yang dikunjunginya, bukan pejabat Hishamuddin (Menteri Pelajaran) @ Mohamad Khaled Nordin (Menteri Pengajian Tinggi)?

Tetapi jika melihat kepada dakwaan Anwar pada isu ini mula meletus... ia mengaitkan persoalan keselamatan dirinya TANGKAP & BUNUH. Bagi aku ia seperti mengembalikan sejarah bagaimana beliau dipukul hingga hampir mati oleh Rahim Noor (Bekas Ketua Polis Negara). Aku merasakan jika benar Najib terlibat dalam konspirasi ini, ia mungkin dinaungi oleh Mahathir....? Adakah Mahathir disebalik tabir tragedi ini????


Najib & Altantuya

Hari ini (3 Julai) beliau telah mengadakan sidang media dengan bukti baru yang melibatkan hubungan Najib dan Altantuya. Hah, 'demam kepialu' pulak Najib nak menjawabnya. Serangan Raja Petra terhadap isterinya (Rosmah) pun belum selesai.....


Ezam...

Meluatkan aku melihat reaksi ezam terhadap isu liwat ini. Bukankah beliau mempertahakan Anwar ketika tragedi 1998 dulu.


Dan bagi aku, jika Anwar ini seorang yang bernafsu rakus, antara Munawar Anees dengan Ezam, aku rasa Ezam dulu yang kena liwat....


Pak Lah


Yang pasti orang paling lega sehari dua ini ialah Pak Lah. Beliau berkeadaan yang cukup selesa sekarang. Isu kenaikan harga minyak & elektrik seperti dilupakan. Semoga Himpunan Aman Sejuta Rakyat di Petaling Jaya pada 6 Julai ini akan kembali fokus kepada isu rakyat yang sebenar.... InsyaAllah.

1 comment:

Anonymous said...

aku ade cdngan untuk kajian.. adakah diorang nie solat. mesti something wrong kat solat diorang nie..