Tuesday, July 15, 2008

Liqa' Bersama Ust. Yahya Othman

AlhamduliLlah pada 14 Julai 2008 (Isnin), saya bersama sahabat2 dalam DPP Kota Bharu mengadakan Liqa' dengan Ust. Yahya Othman.




(dipetik dari blog, sahabatku ust nasruddin) Antara intipati taujihat dan nasihat beliau kepada kami :

* Berilah perhatian kepada pemuda, kerana mereka berhati lembut (sumber Hadis)
* Kasih sayang dan persaudaraan adalah ukuran iman. Kuasa yang berpecah adalah kerana tiada persaudaraan, ukhuwwah dan permaufakatan.
* Jangan berbangga dengan PAS, tetapi berbangga dengan Islam.
* Jagalah negeri Kelantan
* Tidak ada keperluan untuk kerjasama dengan Umno!
* Melihat kepada suasana, Anwar yang paling layak menjadi PM
* Katakan tidak pada keahlian non muslim!

salam

3 comments:

mazwandi said...

Maaf, ana komen lari dari tajuk. Komen ana pada komen anta pada blog ustaz nik Abduh ana tidak bersetuju secara peribadi.

Berkenaan dengan DAP, PAS Kelantan khasnya, dan negeri Kelantan umumnya tiada bermasalah dengan DAP kerana kewujudan DAP di sana memang seperti tiada.

Tetapi jika anta berada di tempat ana, iaitu Selangor dan negeri jiran ana Perak, maka ana rasa anta akan memikir kembali apa yg anta katakan bahawa DAP itu hanya jahil. Sebenarnya ianya lebih dari itu. Negara Islam, memang dibangkanginya, bukan secara pendapatnya, tetapi secara ideologinya.

mazwandi said...

Assalamualaikum wbt.

Terima kasih kerana memberi pendapat enta di blog ana.

Diharap, PAS Kelantan dapat memimpin kami di Selangor untuk menegakkan Islam dibumi yang penuh kilang arak ini.

Diharap, enta janganlah mencop ana ini berada dimana2 pihak tentang muzakarah ini. Ana adalah dari golongan yang bersetuju dengan kedua2 pendapat tok guru, Tok Guru Nik Aziz dan juga tok guru Abdul Hadi.

Berkenaan dengan DAP, ana tetap dengan pendirian ana kerana ana akan sentiasa berada bersama2 mereka selagi PAS berada di dalam PR dan ana berada di Selangor. Ideologi mereka menakutkan ana.

Di Perak, diharap PAS negeri mesti lebih tegas dengan apa2 kaitan dengan Islam. Setakat itu komen ana.

Dan di Selangor, diharap Pemuda PAS Negeri teruskan dengan kerja antum semua yang sungguh tegas dengan apa2 kaitan dengan maksiat.
Takbir!

blogkelate said...

Salam syeikh, ana syah, pe yang ana ckp ari tu kat enta dah ana wat.. sila pi ke http://blogkelate.blogspot.com .. ent tlg uar-uar kan kepada para sahabat yang lain