Tuesday, May 20, 2008

Serangan ‘berani mati’ Tun Mahathir

Semalam, Malaysia seperti digegarkan seperti gempa bumi.... Entah macammana, Tun Mahathir seakan-akan melancarkan serangan ’berani mati’ terhadap musuh-musuhnya.... beberapa telahan yang dapat dibuat ialah :

1. Ingin mengubah situasi politik yang berlaku ketika ini ( apabila 'ura-ura' pertukaran kerajaaan pusat pada akhir Mei ini).

2. Jalan terakhir untuk menyekat Anwar Ibrahim menaiki takhta Perdana Menteri dengan cara menjatuhkan Pak Lah dan menaikkan orang lain. Samada Tengku Razaleigh @ Najib, ia dipercayai boleh merencatkan usaha Anwar untuk merampas kerajaan pusat....


3. Mungkin kerana tertekan dengan isu klip VK Lingam (dipercayai perancangan Pak Lah untuk menjahanamkan karier politik Mahathir)

4. Mungkin Mahathir mendapat hidayah..... ......

Atau mungkin ada beberapa perkara lagi yang menyebabkan Tun Mahathir bertindak sedemikian......

Yang pasti disituasi sebegini, keutuhan Pakatan Rakyat mesti diperkukuhkan, sebagaimana kukuhnya persepakatan untuk menghadapi PRU 12. Malah sepatutnya keutuhan persepakatan Pakatan Rakyat menjadi lebih kuat setelah dilihat UMNO sekarang sekarang seperti belum sembuh dari penderitaan yang dialami dalam PRU 12 baru-baru ini.

Cakap-cakap atau sangkaan buruk yang tidak sepatut dikeluarkan oleh penyokong-penyokong sesama parti yang menganggotia Pakatan Rakyat perlu dielakkan. Yang penting penguasaan UMNO terhadap kerajaan perlu dirobohkan. Hancurnya UMNO, bukan bermakna hancurnya Melayu, malah saya menyakini, hancurnya UMNO akan mengakibatkan ’orang Melayu dalam UMNO’ akan mencari-cari satu formula untuk mengukuhkan orang Melayu, iaitu ISLAM.... Kuatnya ISLAM akan kuatlah Melayu. Kuatnya Melayu tidak semestinya kuatnya ISLAM....


Fikir-fikirkan.....



*** Jangan lupa Manchester United vs Chelsea malam esok....

2 comments:

za8 said...

TG Haron Din khabaq smlm, kalau dah pilot terjun kapal. Anak kapal bila pula?

blues untuk rakyat said...

bluesuntukrakyat.blogspot.com

bluesuntukrakyat.blogspot.com

bluesuntukrakyat.blogspot.com

bluesuntukrakyat.blogspot.com

bluesuntukrakyat.blogspot.com

bluesuntukrakyat.blogspot.com

bluesuntukrakyat.blogspot.com