Wednesday, May 28, 2008

Kehancuran UMNO Makin Tiba

Ternyata telahan ramai semenjak keluarnya Ezam dari PKR sebelum PRU 12 yang menjangkakan beliau akan kembali kepada UMNO benar.

Ramai kawan-kawan saya terkedu sedikit. Ada yang melemparkan kata-kata geram bagi melegakan hati yang terbuku.

Tapi bagi saya, ia adalah satu situasi yang menarik. Kemasukkan Ezam mungkin dirancang untuk mengimbangi kekalutan dalam UMNO untuk pulih dari ’demam’ yang dilihat semakin hari semakin teruk.

Tetapi saya yakin, kemasukkan Ezam didalam UMNO dirancang oleh satu ’team’ daripada pelbagai ’team’ yang ada dalam UMNO. Hubungan yang agak menarik diantara Khairy – Ezam bukan lagi menjadi rahsia. Telahan yang dilemparkan seakan-akan benar.

Dan jika benar ia dirancang oleh orang yang berkuasa di ’Tingkat 4’, itu yang katakan ia adalah menarik. Saya yakin, Najib tidak selesa dengan situasi ini. Pak Lah bijak menggunakan Ezam untuk menyedut serangan yang dilemparkan Mahathir. Dan ini sebab yang utama Ezam dipanggil masuk dalam UMNO untuk ketika ini. Dendam kesumat beliau terhadap Mahathir, sukar dilenyapkan. Terperuk dalam penjara, dan acap kali mengucapkan ’tikus’ sebagai kawannya.

AlhamduliLlah.... , aku sungguh selesa melihat keadaan ini. Dan aku menunggu pukulan yang akan dilakukan oleh Ezam terhadap Mahathir dan kuncu-kuncunya nanti. Wawancara dalam TV3 sebentar tadi memberi bayangan yang cukup jelas untuk memulakan peperangan terhadap Mahathir.


Najib.... kukuhnya Pak Lah, maka hancurlah harapannya untuk menjawat jawatan yang diidam-idamkan oleh beliau dan isterinya.... Mukhriz juga tidak terlepas dengan ancaman ini.... dan ini yang sebenarnya dikehendaki oleh Khairy....

Hah, bagi aku seorang, kemasukkan Ezam bukan untuk menguatkan lagi UMNO, tetapi ia akan mempercepatkan lagi kejatuhan yang pastinya ditunggu-tunggu oleh Pakatan Rakyat. InsyaAllah.


*** Kemasukkan Ezam untuk mengimbangi pengaruh Pakatan Rakyat & menghentam DSAI, mungkin telah diulas oleh bloggers lain.

No comments: