Sunday, April 13, 2008

Ziarahi Sahabat Yang Uzur

InnaliLlahi wainna ilahi rajiuuun....

Tengahari & Petang tadi (13 April 2008) saya dan beberapa orang sahabat sempat meluangkan masa untuk menziarahi 2 orang sahabat yang sedang uzur iaitu Ust Nor Azariza (Ust Ja) & Sdr. Mashadi. 2 orang aktivis jemaah yang merupakan antara tenaga penting kepada jemaah di Kota Bharu.

Ya Allah, Tuhan sekalian manusia, yang menghilangkan kesusahan, sembuhkanlah (dia) kerana Engkaulah Penyembuh (segala penyakit) tidak ada Penyembuh melainkan Engkau. Penyembuh yang tidak meninggalkan (walau sedikit pun) penyakit.
(Riwayat Bukhari)
Ya Allah Ya Tuhanku, Kupohon padaMU agar sahabatku Ustaz Nor Azariza bin Mohd Alawi & saudara Mashadi bin Shamsuddin dapat cepat sembuh dan sihat sebagaimana sihatnya mereka, sebelum mereka sakit. Ameeen Ya Rabbal 'Alameen



Sedikit buah tangan yang sempat dirakamkan ketika lawatan tadi.


Senyuman masih dapat diberikan oleh Ust Ja walaupun masih sakit (pembedahan di perut) Semoga pembedahan kali kedua yang akan dijalankan, dapat memberi kesihatan kepadnya... InsyaAllah

Katil no. 4, Wad 29 di HKB. Itulah tempat 'penginapan' sementara untuk Ust Jaa


Petangnya, saya & beberapa sahabat ke rumah saudara Mashadi. Beliau sedang menahan kesakitan akibat penyakit buah pinggang yang dialaminya. Kelihatan wajah sugul terpampang dimuka Ust. Mohd Baharuddin & Mohd Ridhuan

Masih mampu gagah untuk duduk di kerusi, walaupun terbayang dimuka beliau kesakitan yang amat sangat. Tetapi kerana tetamu yang hadir, beliau seakan-akan menahan diri.

Ust. Mohd Baharuddin mewakili DPP Kota Bharu, menyumbangkan RM1,000.00 kepada beliau bagi menampung perbelanjaan keluarga dan penyakitnya.
Dianggarkan paling kurang RM1,300.00 perlu dimilikinya untuk rawatan Hemodialysis.
Mana-mana yang ingin memberi sumbangan kepada beliau, bolehlah memasukkan ke dalam Akaun Bank Islam atas nama DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN KOTA BHARU 03018010047576.
Sila hubungi Mohd Ridhuan 019-9051303 bagi tujuan tersebut.

No comments: